sâmbătă, 10 septembrie 2011

Prima saptamana de sleep training

E pretentios spus "sleep training", dar ceva-ceva am incercat. De vinerea trecuta mi-am propus sa o invat pe Maia sa adoarma la ea in patut si nu in patul mare, cu mine sau cu tati langa ea. Ma gandesc ca in felul asta o sa ii fie mai usor in zilele/ocaziile in care eu nu o sa fiu cu ea ca sa o adorm si, mai mult, o sa o ajute sa adoarma la loc atunci cand se trezeste dupa un ciclu de somn noaptea la ea in patut - daca se invata sa adoarma in patut, poate o sa ii fie mai usor sa adoarma la loc fara ajutor.

Dupa o saptamana eu sunt multumita de rezultate. In primele 2-3 zile am avut parte de maraieli si plansete, dar nimic foarte grav - in maxim cinci minute se linistea si adormea. Bineinteles, nici eu nu am lasat-o singura sa planga neconsolata - i-am cantat, am mangaiat-o pe cap, i-am explicat ca e fetita mare si trebuie sa adoarma in patutul ei. Dupa primele 2-3 zile, deja aveam cel putin un somn pe zi la care nu mai protesta deloc - pur si simplu o intindeam in patut, pe burta, pozitia ei preferata, cu suzeta, o leganam putin (in sfarsit isi face banii sistemul de leganare al patutului, pe care nu l-am folosit mai deloc pana acum), si inchidea ochii. Azi nu a marait la niciun somn, iar ieri a marait foarte putin seara. Eu zic ca suntem pe drumul cel bun, sper sa continuam tot asa.
In plus, o alta teama de-a mea era ca, in formula asta, va dormi somnuri mai scurte in timpul zilei, dat fiind ca, atunci cand dormeam langa ea, se intampla sa se trezeasca si de 2-3 ori pe parcursul unui somn de doua ore, iar eu o ajutam sa adoarma la loc, cu suzeta sau mangaind-o. Surpriza, mi se pare ca doarme chiar mai bine si mai mult la ea in patut. Iar acum doua seri am avut parte de o noapte de vis (probabil Maia a vrut sa-mi faca un cadou de ziua mea) - a adormit la 10.30 seara, s-a trezit la 5.30 dimineata sa manance, apoi a dormit in continuare pana la 9. Nu stiu exact care au fost factorii care au contribuit la reusita asta epocala, inca incerc sa refac conditiile din seara respectiva, sperand ca rezultatul se va repeta - a mancat foarte mult in seara respectiva si a si facut foarte multa miscare in parc. Cam astea doua sunt conditiile care mi s-au parut mie deosebite fata de alte seri. Acum sa vedem daca ne mai iese vreodata :)
E adevarat, eu nu am mai dormit in timpul zilei decat intr-o singura zi din saptamana asta, si chiar nu a trebuit sa ma dau jos din pat sa merg la ea niciodata in cele 2 ore si jumatate cat am dormit amandoua in aceeasi camera. Chiar imi lipsesc somnurile noastre una langa cealalta, dragalindu-ne - insa sper ca aranjamentul asta sa fie benefic pentru amandoua pe termen lung.
Cert e ca situatia somnului de noapte fragmentat s-a imbunatatit mult in ultima saptamana. In afara de seara de exceptie mentionata mai sus, Maia nu s-a mai trezit decat o data-de doua ori pe noapte, a mancat si a adormit la loc, fara sa protesteze cand o puneam in patut. Sper din toata inima sa continuam in nota asta, ca ma asteapta vremuri foarte grele la serviciu si chiar am nevoie de cateva ore de somn bun, neintrerupt.

2 comentarii:

Lilypie First Birthday tickers