marți, 5 aprilie 2011

Manduca

Inca de cand eram insarcinata citeam despre baby-wearing si imi faceam planuri despre cum o sa o port pe Maia cat de mult o sa pot. O prietena mi-a imprumutat un sling cu inele dar nu am indraznit sa incerc sa il folosesc in prima luna de viata a Maiei. Imi parea asa mica si fragila ca imi era teama sa incep sa o manevrez sa o pun in sling. Prin a doua luna am incercat de cateva ori sa leg slingul, dar cand incercam sa o asez pe Maia in el ceva mi se parea in neregula, asa ca renuntam.
Dupa ce am vazut nu stiu cate filmulete pe Internet si m-am uitat de o mie de ori la instructiunile de pe blogul Dianei, intr-o buna zi am reusit si eu sa o port pe Maia in sling cateva zeci de minute. A fost excelent, mai ales ca Maia a adormit imediat, si eu am putut sa ma invart si sa imi fac treburile prin casa. Acum, uitandu-ma in urma, cred ca secretul legarii slingului e sa il faci cat mai stramt inainte de a-l pune pe bebe, pentru ca e mult mai usor de largit decat de strans cand bebe e in el. Cand incercam sa il strang cu Maia in el tot timpul imi ajungeau inelele prea jos si Maia dadea cu gurita in ele. E super slingul, ne place foarte mult, dar nu ofera o protectie foarte buna pentru spatele purtatorului. E foarte bun pentru purtat bebele in casa in timp ce dai cu aspiratorul de exemplu, sau daca vrei sa il adormi pe bebe in timp ce faci si altceva, dar pentru plimbari prin parc, prin magazine sau prin orase europene (visul meu :) ) am decis ca ne trebuie ceva mai profi.


Dupa multe ore de surfat pe net, am ajuns pe site-ul Cristinei care m-a convins sa incerc Manduca. Desi nu e cea mai ieftina optiune (100 EUR), faptul ca este potrivita pentru copii de la nastere pana la o greutate de 20kg, faptul ca este marime universala (astfel incat e buna si pentru tati de Maia, care are 2-3 masuri peste mine), precum si nenumaratele review-uri favorabile din blogosfera romaneasca (si nu numai) m-au facut sa nu ma uit la bani.

Am comandat-o, a sosit repede (multumesc, Cristina, pentru promptitudine) si mi-am si asezat-o pe mine. M-a uimit cat de simplu e de "montat" si reglat, desi la prima vedere crezi ca o sa te pierzi printre atatea catarame. De fapt, cataramele sunt exact cate trebuie si unde trebuie, fiind foarte simplu de manuit. Pot sa o "montez" si singura si sa o asez si pe Maia inauntru. Are multe "secrete" foarte utile - un reductor pentru bebei mici de pana la 6 kg, un fermoar care mareste suportul pentru spate pentru copii mai mari, un suport textil pentru cap, daca adoarme bebe. Bebe poate fi purtat in fata, pe sold sau in spate. Bretelele pot fi purtate drept sau incrucisate pe spate. Sunt foarte bine captusite si foarte solide. Pana acum eu nu le-am purtat decat drepte, cu bebe burtica pe burtica in fata mea. Sincer, mi s-a parut asa simplu, ca nu m-am gandit sa mai incerc si altceva. Dar cu siguranta o voi face, pentru ca presimt ca asta este doar inceputul unei foarte frumoase prietenii.

Amanuntul care face diferenta, zic eu, intre Manduca si alte SSC-uri (Soft Structured Carriers) e centura de la brau, care ajuta foarte mult spatele purtatorului. Ofera o sustinere foarte buna, fiind destul de lata, si acopera si burtica de dupa sarcina (asta asa, ca bonus, pentru proaspetele mamici). Deja am scos Manduca la plimbare prin magazine mai ales, pentru ca e mult mai usor sa te plimbi printre rafturi cu bebe la piept decat in carucior, oricat de mic ar fi caruciorul. In parc am ramas totusi la carucior, pentru ca Maia doarme tot timpul, iar uneori plimbarile prin parc dureaza si 2-3 ore. Dar, de exemplu, cand vom merge in vacanta la Arad ma gandeam foarte serios sa nu mai luam caruciorul cu noi, ci doar Manduca, sa vedem cum ne descurcam.

Cat de curand o sa imi fac si o poza cu Maia in Manduca si o sa o atasez aici, ca sa vedeti ce bine se potrivesc ele doua :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilypie First Birthday tickers