duminică, 27 martie 2011

6 ore de somn neintrerupt

Dupa fix trei saptamani, azi-noapte Maia a dormit din nou de la 11 seara la 5 dimineata - chiar 6 daca ne luam dupa ora de vara :D. I-au trebuit trei saptamani sa treaca peste stresul botezului. Unii parinti isi boteaza copiii cat pot de repede dupa nastere, in speranta ca
,potrivit unei credinte populare destul de raspandite, copilul va deveni mai cuminte dupa botez. La mine a functionat fix invers - dupa botez Maia a fost mai nelinistita decat inainte, cel putin o perioada. Acum sper din suflet ca a reusit sa treaca complet peste perioada asta si ca va repeta performanta somnului de noapte de 6 ore si in noaptea asta, si in urmatoarea, si in urmatoarea ...

Au fost trei saptamani destul de grele, pentru ca apucasem sa ma invat cu somnul neintrerupt, fie el si doar de 6 ore. M-am apucat chiar sa citesc "The No Cry Sleep Solution" si sa aplic cateva din metodele descrise acolo ca sa o fac pe Maia sa se culce mai devreme si sa doarma neintrerupt noaptea. Exercitiul nu a durat decat vreo 5 zile (autorea zice ca primele rezultate apar dupa minim 10), dar nu am vazut niciun efect. Desi ii faceam baie mai devreme, ea adormea tot la 11, ca de obicei, iar adormitul ei devenise un stres. La 11 ea adoarme fara niciun chin, fara incercari nenumarate de a o aseza in patut fara sa se trezeasca, fara leganat, fara cantat. Asa ca, de ce m-as chinui? M-am decis sa nu mai incerc sa ii fac alt program decat cel pe care si-l stabileste ea in mod natural. Pana acum i-a mers foarte bine acum, asa ca de ce as schimba asta? Ea si-a stabilit ora asta de culcare, ea si-a stabilit numarul de treziri pe noapte, ea a renuntat la ele atunci cand a fost pregatita - sunt convinsa ca in timp, dupa ce va deveni mai activa, va simti nevoia sa mearga la culcare mai devreme, si atunci ii vom respecta dorinta, cu siguranta. Pana atunci, suntem fericiti asa.

Si totusi, cartea mentionata mai sus mi se pare de mult bun simt. E scrisa de mama a patru copii si filozofia ei e la mijloc intre cele doua extreme ale atitudinii fata de somnul copiilor: metoda Ferber de lasat copilul sa planga pana adoarme si metoda "nu face nimic, lasa-l pe copil sa isi stabileasca singur ritmul". Ea nu face decat sa enumere cateva metode pe care ea zice ca le-a experimentat atat ea, cat si un grup de mame "tester" al metodei ei, si care se pare ca au dat rezultate. Cum spuneam, sunt metode de bun simt, de genul: stabilirea unei rutine inaintea somnului, repetarea unor cuvinte linistitoare/melodii pe care copilul sa le asocieze cu somnul, incurajarea copilului sa isi aleaga o jucarie preferata pentru somn si chestii de genul asta. Multe dintre mame aplica cumva din instinct multe din metodele astea, dar mie mi-a placut sa la gasesc adunate toate la un loc. E o carte pe care merita sa o rasfoiesti din cand in cand

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu